Rozbudowa lub wymiana systemu kancelaryjnego o funkcjonalności obiegu dokumentów, repozytorium, szafy EZD i wsparcia dla składu chronologicznego, wymuszenie integracji procesów komórek o aktualizacje rejestrów kancelarii.
Konsolidacja dominującego systemu dziedzinowego, systemu kancelarii, obiegu dokumentów, repozytorium, szafy ezd i wsparcia składu chronologicznego w jednym systemie (najcześciej modułowym), w którym przepływy pracy generowane w systemie dziedzinowym automatyzują wpisy rejestrach kancelarii oraz generują procesy obiegu dokumentów.
Dostosowanie systemów do funkcjonalności, wdrożenie wydzielonych systemów repozytorium, szafa EZD, wsparcie składu chronologicznego. Budowa automatyzacji wspierających obieg dokumentów w zakresie generowania i przepływu dokumentów oraz wpisów w kancelarii.
Łatwa implementacja – wystarczy jeden centralny system, oraz rozporządzenie nakazujące z niego korzystać w sposób przewidziany przez ten system.
Prosta umowa serwisowa i pielęgnacyjna systemu kancelaryjnego.
Duża konfliktogenność, rozwiązanie cechuje siłowy charakter dostosowania procesów, które co do zasady leżą w odpowiedzialności komórki wyznaczonej w ramach klasyfikacji RWA.
Znacznie zwiększone ryzyko impaktu awarii pojedynczego systemu na wszystkie procesy organizacji
Ryzyko uzależnienia się od dostawcy systemy kancelaryjnego.
Koszty serwisu, sprzętu i licencji w przypadku systemu komercyjnego
Wydział organizacyjny, z powodu efektu jednolitego załatwienia sprawy, prostej koncepcji wdrożenia
Wydział Informatyki z powodu możliwości delegowania obsługi w ramach umowy serwisowej z jedna firmą
Wydziały generujące dużo dokumentacji w dedykowanych systemach dziedzinowych
Wydział Informatyki – w przypadku kiedy przewiduje, ze zostanie sam z obsługą systemu
Znakomita integracja z dominującym systemem dziedzinowym
Jedna umowa serwisowa na dominujący system dziedzinowy i kancelaryjny
Bardzo duże ryzyko uzależnienia się od jednego dostawcy
Wysokie koszty umowy serwisowej i licencji
Podwyższone ryzyko uszkodzenia baz danych wynikające z częstych aktualizacji komponentów dziedzinowych
Możliwe problemy wydajnościowe związane z przetwarzaniem dużej ilości transakcji różnego typu.
Możliwy brak doświadczenia w realizacji celów kancelaryjnych wykraczających poza własne systemy dziedzinowe
Wydziały korzystające z dominującego systemu dziedzinowego
Wydział informatyki w przypadku, kiedy przekonany jest o wysokiej jakości dominującego systemu dziedzinowego i jego wsparcia
Wydział organizacyjny w przypadku braku zaufania do systemu kancelaryjnego dostawcy dominującego systemu dziedzinowego
Wydział kontroli i Zarząd z powodu nadmiernego uzależnienia krytycznych komponentów informatycznych od jednego dostawcy
Integracja na wielu poziomach z wieloma systemami dziedzinowymi
Wdrożenie komponentów systemowych dostosowanych do konkretnych funkcjonalności i wymagań
Prostsza obsługa mniej skomplikowanych systemów
Stosunkowo łatwa wymiana komponentów
Łatwość dodawania nowych komponentów systemów dziedzinowych lub wspomagających
Zarządzanie rozbudowanym, zdecentralizowanym systemem pozostaje w gestii organizacji, nie może być w prosty sposób oddelegowane do firmy zewnętrznej
Zwiększona ilość umów serwisowych
Bardziej skomplikowane umowy serwisowe, w tym serwis integracji
Wydziały których procesy nie są natywnie obsługiwane przez dominujący system dziedzinowy
Zarządy wspierające autonomię komórek
Wydziały wykorzystujące różne systemy dziedzinowe w ramach swoich procesów
Wydział informatyki z powodu zwiększenia odpowiedzialności za bardziej złożony system.
Wydział organizacyjny z powodu braku jednego dedykowanego systemu informatycznego