W latach 2003-2010 działaliśmy głównie jako integrator i dostawca infrastruktury.
W 2006 rozpoczęliśmy produkcje oprogramowania szytego pod potrzeby klientów. W latach 2006-2010 tworzyliśmy gównie na platformie low-code Oracle APEX, wspomaganej przez komponenty pisane w javie, do dzisiaj użytkowane są w Urzedzie Miejskim w Bytomiu (UMB) rejestr prawa lokalnego PrawoUMB, oraz aplikacje stworzone jako archiwa dla wycofywanych baz danych dBase. Oprogramowanie z tego okresu nazywamy architekturą zero.
W latach 2010 – 2015 tworzyliśmy oprogramowanie w architekturze JavaEE (architektura 1), w użytkowaniu znajdują się systemy Kancelaria w MOPR w Bytomiu, rejestr licencji transportowych Taxi2 w UMB oraz system obsługi wniosków i decyzji dotyczących zasobów mieszkaniowych – LokalowyJSF pracujący w jednostce Bytomskie Mieszkania.
Oprogramowanie tworzone w latach 2015-2023 opiera się o architekturę rozdzielenia API/GUI co stanowi podstawę zapewnienia interoperacyjności (architektura 2). W back-endach realizujących API używamy technologii Spring lub Vertx.io. Komponenty GUI wykorzystują Angular lub React, jako bazy używamy PostgreSQL. W produkcji znajdują się: system obsługi wniosków środowiskowych EkoRejestry (Spring/Angular), rejestr umów (CRU) (Vertx.io/React) oraz rejestr upoważnień (Vertx.io/React) wdrożone w UMB.
W lipcu 2024 r. rozpoczęliśmy prace nad projektem robota kancelaryjnego Algorek. Robot zbudowany jest na platformie sprzętowej Nvidia Jetson AGX Orin (specyfikacja robota Algorek). Najważniejsze założenia dla projektu to budowa architektury integracyjnej opartej o autonomie komponentów i adaptacyjność robota (architektura 3). W takcie intensywnych prac projekt ewoluował do wypracowania platformy AlgorOne, której robot jest integralna częścią.
PrawoUMB
Archiwa dBase
Kancelaria
Taxi2
LokalowyJSF
CRU
Rejestr upoważnień
EkoRejestry
Algorek
Szafa EZD
Wsparcie naszego oprogramowanie prowadzimy w systemie JIRA (https://algoro.attlasian.net) a kod w repozytorium gitlab.com.
Serwis sprawujemy w ramach rocznych umów serwisowych zawieranych z naszymi klientami.
Prototyp robota zawiera kluczowe komponenty: przeglądarkę dokumentów, dedykowane bazy danych, moduł AI, moduł PKI.
Robot zawiera proste, zintegrowane rozwiązanie przeglądania, przyjmowania i wysyłania dokumentacji.
Przygotowana specjalnie na potrzeby automatyzacji podatkowych wysyłek masowych w UMB, wersja robota realizująca przepływ:
zbiorczy wydruk decyzji z programu dziedzinowego na wirtualną drukarkę robota → robot dzieli zbiorczy wydruk na decyzje → robot analizuje poszczególne dokumenty i ekstrahuje dane potrzebne do wysyłki → robot przygotowuje wysyłkę w systemie kancelaryjnym → robot przygotowuje zwrotki zawierające dane z dokumentów i dane z systemu kancelaryjnego → zbiorczy wydruk zwrotek
Rozwinięta z wersji Alfa wersja pozwalająca zrealizować pełne scenariusze przyjęcia, dekretacji, wysyłki i zakładania spraw w przeglądarce dokumentów robota w modelu EZD.
Adaptacja robota do obsługi automatyzacji zawierającej tworzenie pełnowartościowego dokumentu elektronicznego. Dodanie bramki do wyszukiwanie adresów elektronicznych w BAE, wprowadzenie mechanizmów kontroli i zmian przepływu przez pracowników merytorycznych.
Wydzielenie z robota komponentów obsługi EZD, zakończenie linii Beta. Dalszy rozwój robota w ramach rozwoju wersji 1.0. Dalszy rozwój wspomagania EZD w ramach komponentu Szafa EZD i pochodnych.
Przygotowanie komponentów robota do pracy w kontenerach docker w architekturze x86-64. Symulator w formie aplikacji 'docker compose' pozwala przygotowywać i testować automatyzacje produkcyjne. Wykorzystanie współdzielonego repozytorium git pozwala wygodnie przenosić konfiguracje miedzy środowiskami.