Centralny Rejestr Umów
usystematyzowany zbiór informacji o umowach zawieranych przez jednostkę.
usystematyzowany zbiór informacji o umowach zawieranych przez jednostkę.
numer umowy - o ile taki nadano
datę i miejsce zawarcia umowy
okres obowiązywania umowy
oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron
określenie przedmiotu umowy
wartość przedmiotu umowy
informacje o źródłach i wysokości współfinansowania przedmiotu umowy
Udostępnieniu podlegają nie tylko informacje o zawarciu umowy, ale również informacje o uzupełnieniu umowy, jej zmianie, rozwiązaniu za zgodą stron, jak również informacje o odstąpieniu od umowy, jej wypowiedzeniu lub wygaśnięciu (tj. informacje o zwieńczeniu kontraktowego stosunku prawnego).
Dostęp do CRU możliwy jest przez aplikację intranetowa . Dostęp do rejestru wymaga uwierzytelnienia w zakresie posiadanych ról.
W CRU wyróżniono następujące role użytkowników:
Edytor wydziałowy – ma pełny dostęp do danych przypisanych do wydziału, odpowiada za przygotowanie danych do zatwierdzenia
Naczelnik wydziału - ma pełny dostęp do danych przypisanych do wydziału, odpowiada za zatwierdzenie danych umowy.
Nadzorca – ma pełny wgląd do wszystkich umów w rejestrze.
Praca z rejestrem polega na edycji i zatwierdzaniu zmian wpisów umowy. Część zmian tworzy historię umowy. Wpisy mogą przyjmować następujące stany:
DO EDYCJI – nowo wprowadzony wpis, pod pełną kontrolą edytora wydziałowego
DO ZATWIERDZENIA – pośredni stan, w którym umowa oczekuje na zatwierdzenie przez naczelnika, umowa może zostać przywrócona do stanu DO EDYCJI przez edytora lub naczelnika
ZATWIERDZONE – umowa zatwierdzona przez naczelnik otrzymuje w rejestrze unikatowy numer w formacie nr/rok. Po zatwierdzeniu danych nie można już zmieniać bezpośrednio. Zmiany do umowy trzeba wprowadzać przez rejestrację zmiany.
DO ZMIANY – w przypadku określonym ustawą edytor dodaje zmianę do zatwierdzonej umowy, do umowy dołączane są dane identyfikacji zmiany a podstawowe dane umowy można edytować.
ZMIANY_DO_ZATWIERDZENIA - pośredni stan, w którym umowa oczekuje na zatwierdzenie przez naczelnika, umowa może zostać przywrócona do stanu DO ZMINAY przez edytora lub naczelnika
ZATWIERDZONE_ZMIANY – zmiany umowy zatwierdzone przez naczelnika. Po zatwierdzeniu danych nie można już zmieniać bezpośrednio. Zmiany do umowy trzeba wprowadzać przez rejestrację kolejnej zmiany. Wszystkie zatwierdzone zmiany widoczne są w historii umowy.
ZMIANA_WYDZIALU – pośredni stan zmiany przypisania do wydziału, zmiany dokonuje naczelnik wydziały przekazującego, po czym zmiana oczekuje na zatwierdzenie przez naczelnika wydziały do którego umowa zostaje przypisana. Zmiana widoczna w historii umowy.
Poza kluczowymi danymi umowy, rejestr umożliwia edytorowi i naczelnikowi edycję następujących danych dodatkowych w każdym stanie umowy:
Kontakt – osoba kontaktowa w wydziale
Nr mdok – identyfikator sprawy lub pisma w systemie obiegu dokumentów
Arkusz oceny – identyfikator arkusza oceny w systemie Ratusz Budżet.
Uwagi – dotykowa informacja
Zmiany dokonywane w systemie są rejestrowane w zakresie:
data i nazwa użytkownika tworzącego wpis
data i nazwa użytkownika modyfikującego wpis
zakres modyfikacji danych